TOYOTA AVENSIS FORUM

Forum użytkowników i miłośników samochodu Toyota Avensis




Teraz jest 1 lis 2014, o 01:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 mar 2010, o 14:17 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
Witam,

poszla kolejna cewka w moim ave (trzecia cewka, liczac od sierpnia).
Wg katalogu
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_T ... _1901.html
cewki, ktore nalezy montowac to 90080-19019 oraz 90919-02239.

Dwa pytania:
1) Czy jest sens kupowac zamiennik? Zamienniki chodza po ok 200zl, oryginaly (ale nie w aso) saa po ok 350-400zl.
2) Moge miec jedna cewke 90080-19019 a druga 90919-02239? Jedna z nich jest dostepna od reki w sklepach/hurtowniach w lodzi, drugiej nigdzie nie moge znalezc i musi ja kupic mechanik (ktory naliczy sobie marze)

[cewka, cewki, cewek]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 14:35 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2009, o 14:38
Posty: 150
Lokalizacja: Marki
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
Obie można montować. Pierwszy numer jest pierwotny a drógi to aktualny numer tej części
po jakiś modyfikacjach przez TOYOTE.
Możesz jeszcze zadzwonic do jakiego kolwiek ASO Toyota i ustalić który numer jest chodzący i czy oba są dostępne czy tylko jeden.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 14:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
a oryginal czy zamiennik?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 14:59 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2009, o 14:38
Posty: 150
Lokalizacja: Marki
Pochwały: 2
Marka: Toyota
Model: T25
Rocznik: 2005
Silnik: 1CD-FTV
Nigdy się nie spodkałem z zamiennikiem więc nie powiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 16:41 
Offline
Mistrz
Mistrz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2008, o 16:03
Posty: 1364
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 5
Marka: Avensis
Model: Verso
Rocznik: 2002
Silnik: D4D
po wymianie zastanów się nad przyczynami padania cewek! zużyte świece bądź przewody wn to powodują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 17:45 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
Hmm... za kazdym razem pada inna cewka (najpierw chyba 2. cylindeer, pozniej 3. - ktora teraz to nie wiem jeszcze). Fachman twierdzil ze przepracowaly swoje i tyle, wg niego to sa cewki, ktora zamontowala fabryka a ze samochod ma ~200kkm to moga pasc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 20:28 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
badzio napisał(a):
90080-19019
badzio napisał(a):
90919-02239

maja zastosowanie tez w citroen c1 i peugot 107 1.0 vvti (OE 5970 88), moze tam oryginal bedzie tanszy?

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 22:35 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 26 sty 2010, o 18:58
Posty: 23
Lokalizacja: Rybnik/Katowice
Pochwały: 1
Marka: TOYOTA
Model: AVENSIS T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1CD-FTV
wrc napisał(a):
maja zastosowanie tez w citroen c1 i peugot 107 1.0 vvti (OE 5970 88), moze tam oryginal bedzie tanszy?

pozdr

Witam
Sprawa padających cewek zapłonowych we francuzach jest bardzo znana za sprawą min. Renault Megan/Volvo. Tam są one przykręcone do pokrywy zaworowej, która z kolei rozgrzewa się do wysokich temperatur podczas eksploatacji, a naprężenia cieplne powodują pękanie obudów cewek,rozhermetyzowanie prowadzące do do zjarania. Posiadacze tych samochodów zawsze mają na podorędziu zapasową :/ Cewki produkcji Siemens/Magneti Marelli...albo Denso - te wytrzymują najdłużej
Pozdrawiam

_________________
Była HONDA ->MAZDA->TOYOTA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 mar 2010, o 22:41 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
kufajman napisał(a):
Sprawa padających cewek zapłonowych we francuzach
tak to prawda, "najlepsze" sa cewki sagem, ale tutaj mamy francuskie (czeskie ;-) ) auta z japonskim silnikiem i cewkami, stad podpowiedz ze moze te czesci mozna dostac w salonach PSA taniej

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 maja 2010, o 09:02 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
Witam,

jak wyglada sprawa swiec i przewodow WN w ave? Poprzednio mialem nexie i wiedzialem ze swiece/przewody wymienia sie co ~15-20kkm. Jak w ave poszla mi pierwsza cewka to przy okazji zapytalem sie w warsztacie o wymiane swiec i przewodow. Mechanik powiedzial ze poniewaz sa cewki, to... wlasnie nie wiem czy dobrze zrozumialem ale wydaje mi sie ze mowil o tym iz swiec/przewodow nie ma albo ze sa ale wlasciwie nie trzeba ich wymieniac.
Jakos glupio mi podjechac do warsztatu i zadac to pytanie, licze wiec na Was :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2010, o 20:44 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
no generalne dobrze powiedzial:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_T ... _1901.html
do wymiany jak juz to sa cewki, stad z cewkowym tematem post scalilem

pozdr :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 maja 2010, o 21:41 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 08:41
Posty: 189
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
Witam jak mi padły cewki zakupiłem używane z anglika na allegro po 40 PLN szt. Za poleceniem elektryka kupiłem 2 szt na 1i4 oraz 2i3 cylinder. Uszkodzoną miałem tylko tą na cylinder 1i4 po przełożeniu znów padła po około 150km. teraz ma założone dwie na cylinder 3i4 odpukać w nie malowane ale już rok jeżdżę i nie ma problemu. dodam że sprawa dotyczyła cewek o numerach 90919‑02218 i 90919‑02217

_________________
zapraszam do ocen: http://avensis.info/viewtopic.php?t=7564

SOL: SOL TYPE
BODY: SED: SEDAN
ENGINE: 3SFE: 2000CC 16-VALVE DOHC EFI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2010, o 12:12 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 11:36
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Jak sprawdzić, czy padła cewka? Jakie napięcia powinna mieć na wejściu i wyjściu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2010, o 12:23 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 08:41
Posty: 189
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
kenny napisał(a):
Jak sprawdzić, czy padła cewka? Jakie napięcia powinna mieć na wejściu i wyjściu?


Nie sprawdzisz cewki w taki sposób. Mierzenie nic nie da. Mechanik który mi to mierzył twierdził że obie cewki maja takie same parametry a okazało sie że jedna znich była uszkodzona. Komp powinien ci pokazywać błąd cewki.
Jeżeli świeci ci kontorolka na desce jedź do ASO na podłączenie tam ci wyjdzie co i jak.

_________________
zapraszam do ocen: http://avensis.info/viewtopic.php?t=7564

SOL: SOL TYPE
BODY: SED: SEDAN
ENGINE: 3SFE: 2000CC 16-VALVE DOHC EFI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2010, o 12:41 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 11 lut 2009, o 11:36
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa
Rozumiem, że padnięta cewka wyjdzie na kompie?

Bo kiedyś jak mi się zapaliła kontrolka to w ASO skasowali mnie 180 zł i powiedzieli, że złe paliwo i tyle :/
Check zgasł sam po tym jak zabrałem kobiecie auto i przejechałem się przeciągając Ave po obrotach i na parę miesięcy był spokój. Ostatnio jednak znowu się pokazał check i pojawiło się szarpanie na wolnych, a tuż po odpaleniu obr nie mogą wejść pow 1000obr/min i czasem nawet zgaśnie. Zauważyłem, że dzieje się tak jak jest wilgotno na dworze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2010, o 12:58 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 wrz 2008, o 08:41
Posty: 189
Lokalizacja: Opole
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 1998
Silnik: 3S-FE
u mnie komp pokazywał bląd nr P1300

co oznaczało uszkodzoną cewkę na cylinder 2-3

_________________
zapraszam do ocen: http://avensis.info/viewtopic.php?t=7564

SOL: SOL TYPE
BODY: SED: SEDAN
ENGINE: 3SFE: 2000CC 16-VALVE DOHC EFI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 gru 2010, o 15:47 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 1 gru 2008, o 22:39
Posty: 118
Lokalizacja: Lodz
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 vvti
wrc napisał(a):
no generalne dobrze powiedzial:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_T ... _1901.html
do wymiany jak juz to sa cewki, stad z cewkowym tematem post scalilem

pozdr :-D

Musze wrocic do tematu. Zapalila sie kontrolka 'check engine', mechanik podpial komputer, odczytal blad, ktory oznacza 'zbyt uboga mieszanka'. Mowi ze w tej sytuacji zawsze czyszcza przepustnice i przeplywomierz oraz... wymieniaja swiece. Toyota zaleca wymiane co 60kkm, oni na podstawie praktyki zalecaja wymiane co 30-40kkm.
Wiec jak to w koncu z tymi swiecami jest? Bo juz sie pogubilem. Jeden mechanik mowi ze swiec sie nie wymieina, na forum tez uzyskalem taka informacje, drugi mowi ze swiece sie wymienia :help:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 gru 2010, o 10:11 
Offline
Coś wie...
Coś wie...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2010, o 21:14
Posty: 448
Lokalizacja: Wawa
Pochwały: 8
Marka: Renault
Model: Mégane 220 GT
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0 TCE
Ja bym powiedział, że wymiana na pewno nie zaszkodzi, z tego co kojarzę u mnie w Rolce mechanicy też wymienili świece wcześniej, niż instrukcyjny termin, bo jak stwierdzili - już należało.

No więc stwierdziłem ok, skoro jeżdżę do nich z autem, bo uważam że wiedzą co robią (i tfu tfu odpukać, nie zrobili nic żebym uważał inaczej), to w końcu komuś trzeba zaufać.

_________________
Benzin


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 gru 2010, o 10:56 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 7 paź 2010, o 20:41
Posty: 105
Lokalizacja: Warszawa
MIesiąc temu byłem u mechanika- orzekł że niesprawne są 2 cewki zapłonowe tz 1 i 4 bo tak pokazywał komp. Z racji ekonomi na szrocie kupiłem 2 cewki wymieniłem ,samochód miesiąc chodził miodzio. Teraz mam znowu identyczne objawy do tych sprzed wymiany cewek a więc pewnie znowu któreś nie domagają.

I mam pytanie Czy cewki padają parami tzn 1 -4 cylinder ewentualnie 2-3? Tak mi powiedział kiedyś mechanik ale nie widzę zależności dlaczego miałyby 2 naraz paść. Być może jedna jest uszkodzona ale komp pokazuje zawsze 2 tzn 1-4 albo 2-3?

2 pytanie Czy może ktoś polecić jakiś dobry nowy zamiennik cewek bo Denso są strasznie drogie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 kwi 2013, o 11:46 
Offline
Coś wie...
Coś wie...

Dołączył(a): 13 cze 2009, o 12:57
Posty: 162
Lokalizacja: Płock
Marka: Toyota
Model: Avensis T22 sedan
Rocznik: 1998
Silnik: 1,6 16V benz+LPG
Witam.

Okazało się, że w moim aucie jest uszkodzona cewka o zalecana jest jej wymiana. Oryginalna część w moim samochodzie to:

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0%20221%20502%20002&b=0030&e=000000087&k=&g=00689&p=&n=&t=&towkod=0221502002

Nowa kosztuje całkiem sporo, a więc chciałem coś znaleźć na Allegro. Tam identycznych (o takich numerach nie ma), znalazłem jednak sporo podobnych. I stąd moje pytanie - czy może być cewka od Cariny czy Avensis o innych numerach, ale z takimi samymi podłączeniami (jedno wyjście wysokiego napięcia na rozdzielacz)? Np coś takiego:

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-toyota-carina-e-i3151418790.html

http://allegro.pl/toyota-carina-e-92-97-1-6-1-8-cewka-zaplonowa-i3146961537.html

http://allegro.pl/toyota-carina-e-1-6-96r-cewka-zaplonowa-i3128849661.html

Wyglądają na identyczne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2013, o 21:02 
Offline
Nowicjusz
Nowicjusz

Dołączył(a): 22 cze 2012, o 18:18
Posty: 20
Lokalizacja: wadowice
Marka: toyota
Model: avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8
witam posiadaj toyote avensis rok 2001 po fl 1,8 vvti problem typu szarpanie przy nagłym dodaniu gazy byłem na kompie i gość stwierdził że cewki na 2i 3 cylindrze coś nie bardzo kupie Delphi i coś jak by sie poprawiło wiec postanowiłem kupić jeszcze dwie na 1i 4 z delphi juz niestety nigdzie na hurtowni nie ma wiec wziąłem maxgier i zakładam bum auto zapaliło na 3 sek i zgasło wiec pojechałem dałem reklamacji zamówiłem od razu z innej firmy koszt 200 za sztukę i ten sam objaw auto odpaliło na 3 sek zgasło i juz nie zapaliło wszystkie felerne?gdzie mogę jeszcze szukać przyczyny prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 paź 2013, o 20:36 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2013, o 12:43
Posty: 49
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 vvti
@Krzychu230 a sprawdzales swiece? Mnie cewka najprawdopodobniej padla wlasnie od stanu swiec, swieca od cewki ktora padla juz wolala o pomste do nieba... Moze po prostu wszystkie swiece juz sie prosza o wymiane? Ewentualnie sprawdz kable.

@Kenny w poscie a propos katalizatora i cewek wspomnialam o zabiegu, ktory ladnie nazywam "tanczacy z cewkami". Po przemierzeniu ich pomiary wychodzily te same, ale...
Najpierw sprawdzilam, ktory tlok nie chodzi- proste jak.. no, khm ;-) po kolei wyciagasz kable z cewek, tam gdzie nie ma roznicy w zachowaniu auta (nia jest odczuwalny spadek brotow) tam jest problem.
Jak sprawdzic czy to akurat cewka? Wyciagasz cewke, ktora nie wplynela na zachowanie auta, opierasz na pokrywie i prosisz kogos zeby odpalil zaplon (NA KROTKA CHWILE!!) , jak nie tanczy (czyli nie puszcza iskier, albo puszcza ledwo zauwazalne) to znaczy, ze cewka wlasnie jest strzelona. Ewentualnie kable ale tu juz nie naprowadze bo sama nie wiem.
P.s. nie polecam tego zabiegu laikom samochodowym bo mozna skonczyc jako latarnia :hahaha:

@Damian84... Czy ja wiem czy parami. Mnie padla tylko jedna. Owszem, jak juz znalazlam tanie uzywane oryginalne to kupilam dwie, ale nie mam zamiaru za szybko wykorzytywac "zapasu". Nie spotkalam sie jeszcze z teoria, ze koniecznie musza pasc dwie.

_________________
- Widziałaś szczęście ?
- No. Jak spier**lało.


Dzień dobry, a gdybyśmy się nie spotkali: dobry wieczór i dobranoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lis 2013, o 19:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2013, o 12:43
Posty: 49
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 15
Marka: Toyota
Model: Avensis
Rocznik: 2003
Silnik: 1.8 vvti
Nie umiem edytowac postu to dopisuje..
Mala poprawka, padla dzis druga cewka, tylko mnie 4i3 padly. To by bylo na tyle co do padania cewek parami, przeptaszam za wprowadzenie w blad.

_________________
- Widziałaś szczęście ?
- No. Jak spier**lało.


Dzień dobry, a gdybyśmy się nie spotkali: dobry wieczór i dobranoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2014, o 11:02 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2007, o 17:12
Posty: 97
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 LPG
Witam. Pozwolę sobie wtrącić się do tematu.

We fiatach były kiedyś jedne cewki i poprzez rozdzielacz zapłonu (paluch) wysokie napięcie szło na wszystkie świece. Stąd były potrzebne kable zapłonowe - płynął nimi ogromny prąd (teoretycznie iskra to zwarcie, czyli R=0, a jesli I=U/R, to mamy prąd teoretycznie nieskończenie wielki). Dlatego te przewody wymienia się.

W silnikach 1ZZFE, 3ZZFE , 4ZZFE (może i jeszcze inne) są 4 oddzielne cewki, do nich dochodzi mały prąd, dopiero one same w sobie generują duży prąd do iskry. Dlatego nie ma kabli wysokiego napięcia, nie płynie tam duży prąd, ot zwykłe kabelki. Nie ma potrzeby ich wymiany.

Natomiast świece jak najbardziej są, to w końcu one tworzą iskrę, cewki tylko działają jak transformator.

_________________
pozdrawiam
adamno

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2014, o 22:11 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Dokladnie jak piszesz, prad do cewek to niskie napiecie. pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 maja 2014, o 23:36 
Offline
Stara się...
Stara się...
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2007, o 17:12
Posty: 97
Lokalizacja: Gdynia
Pochwały: 1
Marka: Toyota
Model: Avensis t22
Rocznik: 2001
Silnik: 1.8 LPG
wrc napisał(a):
prad do cewek to niskie napiecie.


proszę nie mylić prądu z napięciem. Prąd to nie jest napięcie. Możesz mieć zabójczy prąd, a niskie napięcie (np. akumulator - 12V i 60A)

_________________
pozdrawiam
adamno

Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 maja 2014, o 09:10 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2007, o 08:12
Posty: 17557
Lokalizacja: Schwäbisch Hall
Pochwały: 199
Marka: Toyota
Model: Avensis T22
Nadwozie: kombi
Rocznik: 2001
Silnik: 2.0 D4D 1cdftv
Nikt niczego nie myli :-), 12v to niskie napiecie, czyli low voltage i tyle :-), w starych autach cewka byla przed rozdzielaczem, i tam napiecie bylo wysokie. Jak kable mialy przebicie we to tanczylem electric dance po dotknieciu :wysmiewacz: . pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Toyota Avensis - nasza pasja...

Strony partnerskie: checkengine.eu | auto.com.pl | motostat.pl | ceramizer.pl | dobrymechanik.net | Polska Jazda | Auto Giełda


PayPal